underbara semester.........

Semester dagboken 2016 / Anette Aulik Hissing, Nynäshamn, Sågsten, Torö, Torö båt varv, Torö stenstrand, fina naglar, naglar, naglar Anette aulik Hissing, semester tider, snygga naglar / Permalink / 0
Jag ska försöka skriva en semesterdagbok här i bloggen i år på lite av det som händer på min semester :)
Kanske kan du få lite tips, eller så är du bara en av dom som tycker det kan vara lite rolig läsning...
 
Måndag 4 Juli..........
 
Två dagar har nu gått av min semester, känns så skööönt och underbart att inte ha något att passa, nog för att jag är en rastlös själ, men det funkar änn så länge :)
Solen skiner vädret har vart toppen, fast det visade att det skulle regna hela veckan.
 
Första dagen blev först till att fixa nya sommarnaglar :) Sen efter det åkte vi till Torö stenstrand. Bara vatten vatten & vatten nästan så mycket så man fick en känsla av ödslighet, och så varnade dom för vildsin, kan säga att jag kopplade inte av på den stranden då jag satt och solade, guuuuud satt och spanade efter vildsvin hela tiden...Men för er som inte är lika nojiga som mig, så kanske det funkar att sola där, vi satt där i 1,5 timme sen ville jag vidare till ett annat st'lle där man kunde koppla av. Men Torö stenstrand är vackert och värt att åka och titta på det ligger i nynäshamn. Det va bara vi och vildsvinen som gömde sig , så läskig känsla hahahahha
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vi packade ihop oss och åkte sen vidare till Sågsten som ligger straxt innan Torö båt varv i Nynäshamn, jag ville kunna koppla av utan att sitta på vildsvinsvakt medans jag solade, så vi hittade en mysig liten brygga i sågsten :) Där satt vi i par timmar och bara njöt .
 
 
 
Sen blev det avkoppling hemma med past & rose vin , gott och mysigt.
...........................................................................
Tisdag 5 Juli.....
 
Dag två även den med strålande sol på morgonen, med solstolarna i högsta hugg, så åkte vi till Skälåker det ligger ute på Gålö i Stockholms skärgård. Ett underbart ställe. När vi suttit där och solat i ca drygt 1,5 timme så började det droppa lite regn, vi trottsade och satt kvar, med lite små dropp på kroppen ganska så skönt medans man solade, men kalla droppar, när vi vänder oss om så ser vi att himlen är helt kolsvart, och i samma stund så kommer en smäll av åska, och jävlar i helskotta va rädd jag blev, solen sken på oss just på våran lilla klippa, men vi fick springa till bilen en låååång väg genom skogen, och blev ganska så blöta, väl framme vid bilen så kom väsrsta skyfallet hahahahhaha snacka om väder byte på bara nån sekund.... Jaha då va vi påväg hem igen..........
 
 
 
 
 
 
 
 
Väl hemma så va vädret bra igen, vi grillade lite och hade en mysig middag ute på altanen
 
 
Fortsättning följer...................
Till top