Semesterdagboken 9 Juli Sommar väder...

Semester dagboken 2016 / Anette Aulik Hissing, Båtar, ersta, hammarbyhamnen, semester tider, slussen, sommar, springfloden, stan, söder / Permalink / 0
Semesterdagboken Lördagen den 9 Juli.....
 
 
Börjar med att man inte alls har någon koll på vad det är för dag i veckorna längre, ingen dag är den andra lik eller varje dag är den andra lik kanske hahahahha Noll koll och njuter av dagarna i fulla drag.
Underbar sol på morgonqvisten hundarna & katten njuter i solen och jag med, morgon kaffe i solen helt underbart:) Vi som vill ta tillvara på solen, så blev det att pack picknick och så åkte vi in till stan och solade i Eriksdal, där satt vi i 4 timmar på en underbar brygga och njöt av livet.
Jag hade gjort värsta stora dagobertmackorna....
Vi satt och myste och några i båtarna utanför bryggan badade nakna,vi matade små ankorna, så mycket båtar som jag fotat och tittat på dessa dagar, så kan ju folk tro att jag är båt älskare , men det är jag inte, jag tycker inte alls om att åka båt hahahahah
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vart efter solen började gå i små moln så packade vi ihop oss och traskade en liten prommis på 2,5 timme. Vi vandrade stora delar av söder och ner mot Götgatan, Slussen, Ersta, Fjällgatan och ner åter mot  Norra Hammarbyhamnen och Hammarby slussväg, lagon tills vi nästan va framme vid målet igen så började små regndroppar droppade på oss. Men då va det dax att åka hem, regnet började ösa ner, och det kom åska & blixtar, uch jag som är så rädd så fort det åskar & blixtar..... Vi har haft en fantastisk dag idag med.
Så fort jag går i Slussen nu för tiden så tänker jag på tv serien SPRINGFLODEN uteliggarna va ofta i det området och i dag hittade jag även trappan som Tom Stilton, f.d. polis, numera hemlös sprang och tränade i  Borgmästar trappan, nu har jag med sprungit i den trappan :) 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Åter hemma i hemmets lugna vrå.
 
 
 
 
Fortsättning föjer.....
 
Till top