semesterdagboken 6 juli, sol & sommar = underbart!

Semester dagboken 2016 / Anette Aulik Hissing, baggensuddebadet, långholmen, reimersholme, saltsjöbaden, saltsjöbadens friulfsbad, semester tider, sommar, stockholm, stockholms skärgård, söder / Permalink / 0
Onsdagen den 6 Juli.
 
Även denna underbara sommardag bjuder på sol, då finns det bara en sak att göra och det är att sitta vid havet och sola och bara njuta av livet, jag som trivs i min bikini mår som allra bäst dessa dagar, kommer ta tillvara alla dagar på bästa sett. Idag packade vi picknick och begav oss till saltsjödadens underbara bad. Vi var först på Saltsjöbadens friluftbad det är garanterat ett av stockholms skärgårds vackraste ute bad! Kan verkligen rekomenderas :)  Underbart vackert massor av fina båtar som åker förbi att vila blicken på.
Här finns härlig lyxig restaurang fina toaletter allt du kan behöva för att mysa en solig dag.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Efter några timmar på detta ställe , så ville jag åka vidare till ett nytt ställe, känner att det finns så otroligt många smultronställen, så jag vill försöka att hinna med att upptäcka så mycket som möjligt och min semester är bara i 4 veckor, och det finns inga garantier på att solen kommer att skina varje dag :)  
Vi packade i väg oss och begav oss till Baggensuddsbadet det är en annan badplats i vackra Saltsjöbaden, en underbart härlig badplats. Här finns det man kan behöva en liten kiosk som är känd för att ha stekt strömming bland annat , och bajamajor finns, om man kan säga att ett bajamaja är fräsch så va dom det, luktade inte alls illa.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Efter allt solande, så va det dax att åka hem och laga lite mat.
Sagt och gjort , inget vin till maten idag, eftersom kvällens väder va fantastiskt och vi skulle ta bilen in till stan för att gå av oss lite energi, det blev bara en liten runda på nästan 7 km. Vi parkerade vid peters kontor inne vid Hornstull på Högalidsgatan, sen där ifrån traskade vi hela söder fram till Slussen det finns så vackra utsiktsplatser en av det finste platserna med vacker utsikt är Monteliusvägen  att stanna på och njuta av vackra Stockholm, jag får aldrig nog. Jag är en stads tjej, bodde många år inne vis Slussen på Bastugatan  även bott på Hornsgatan, bodde även vid Skanstull en tid. Som sagt Peter brukar kalla mig hans stadt prinsessa :)  Vi älskar stockholm. Sen gick vi hela södermälarstrand och förbi Långholmen, Långholmen har även en husbilscamping för er som kan ha intresse av det när ni ska besöka vårt vackra Stockholm. Vi gick runt hela Reimersholme. Jag skulle ta en groopie på mig och Peter, så kom det förbi en kille som frågade på engelska om han skulle hjälpa oss att fota, jag gärna säger jag och ler mot honom, tyckte Peter verkade lite stel, men tänkte inte mer på det. Sen när vi gick vidare så sa han till mig, du vet att du har den senaste iphonen plus som va?
Ja : svarade jag,
han säger: du vet att det är så dom gör då dom lätt ska sno en mobil, frågar trevligt om dom kan fota sen tar dom telefonen och springer.
HAHAHAHAHAHHAH jaha det hade jag inte en tanke på, men det va därför han va så stel för han va beredd på att springa efter fotografen som vi träffat på gatan........ Jag tror liksom gott om alla, men detta va i alla fall en trevlig tusist hahahhahahahahahah 
Lyckades fånga en fiskmås på bild, som hade dragit upp en stor abborre som vägde mer än måsen själv, ganska ballt att se fisken sprattlade och måsen kämpade med den..
 
Lite bay the way info:
1982 bodde jag med min fina mamma på Marmorgatan i skanstull på Söder
1985 bodde jag med min fina mamma på Bastugatan vid Slussen på Söder
1987 bodde jag med min fina mamma på Hornsgatan vid Hornstull på Söder
1996 förlovade jag mig med Peter i en park på söder
1997 döpte vi våran dotte Alexandra i Storkyrkan i gamla stan
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Bilden vi fick hjälp att ta av turist fotografen :) 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Fortsättning förljer........
 
 
Till top