Semesterdagboken 25 juli... Vädret är på topp , sol ,bad, massor av djur....

Semester dagboken 2016 / Anette Aulik Hissing, bad, gålö, oxnö, sol, stegholmsgård, stockholm / Permalink / 0
Första semesterdagen avklarad för en ny semester period igen, underbart, inga tider att passa, bara få njuta varje sekund i solen, bara vara och ta dan som den kommar ........ Det blev en underbar dag ute på Oxnö som ligger nästan längst ut på Gålö. Solen va med och och en otrolig värme, men det fläktade så det va perfekt! Först satt vi på Oxnö klippbad, en underbar utsikt, dessutom hade de fina toaletter tillgängliga mitt i skogen , helt perfekt. Bad möjlighterna var ok men vattnet va inte så fråscht vi klippkanten och vid den lilla stenstranden, så det blev inget badande där.  Vi fick med oss vår lilla dotter Alexandra och hennes kille Abby , så dom va med oss och gjorde dagen till den bästa <3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vi promenerade bort till Oxnö badplats istället , en söt fin långgrund sandstand, jätte fräch och fin. Där satt vi i flera timmar och där va det perfekt att bada för dom som ville :) Alla utom jag hahahhahaha jag tyckte att det var för kallt i vattnet, men det tycker jag ju alltid! Ett toppen ställe för er som har små barn :) 
 
 
 
 
 
 
 
Jag hade läst om att det finns en lite gård där ute på Gålö som jag va sugen på att besöka, den gården heter Stegsholmsgård det finns lite djur och ser så mysigt ut, vilken underbar miljö :) Så där ville jag göra ett besök på vägen från Gålö .
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Lanthandlar brykar jag tycka om, små mysiga små idylliska mat butiker i härlig lantligmiljö, så vi stannade till på Gålö Lanthandel, men den fick bara 1 stjärna av 5 , inte alls den där mysiga idylliska, känndes mer som bara nödvändigt ont i fall man behövde nått. Ibland så tänker jag att det vorre så mysigt att ha ett sånt litet ställe med massor av stamkunder och fixa allt mysigt med en care del, men det kommer nog aldrig bli av att jag ger mig in i livsmedel branschen....
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Dagen resulterade i underbart sol väder, härlig dag på underbara Gålå/Oxnö, 3 bromsbett aj som fasiken va ont det gör, en titt på fina kossor kalvar m,m, Vad mer kan begära en dag av att bara göra ingenting, känns som att vi lyckades riktigt bra faktiskt.
 
Känndes lite overkligt när man kom hem och läste om ett riktigt oväder som drabbat stockholm med översvämmningar och regn, tunnelbandstationer som hade översvämmningar och vägar med, hemma i Trångsund/Sjöängen hade det inte kommit en droppe regn, så det va bara att vattna på kvällen. Men det hade tydligen åskat, tur att jag inte va hemma just då, älskar inte åska och blixtar, då är jag så jäkla rädd!
Fortsättning följer............
 
Till top