Semesterdagboken 11 Juli , min andra vecka påbörjad :)

Semester dagboken 2016 / Anette Aulik Hissing, Djurgården, Robin Ruth, lush, semester tider, waynes coffiee / Permalink / 0
Måndagen den 11 Juli...
 
 
 
Andra semester veckan börjar, gud va tiden går fort, vaknar tidigt som vanligt , hinner att morgonblogga med mitt morgonkaffe innan nån i huset vaknat. Eftesom vädret lovade molningt och framförallt regn på eftermiddan , så tänkte vi bara ta vår vanliga runda på Djurgården, vi köpte med oss lite lunch från Wayne´s coffee , dom har så sjukt goda sallader för utbudet på Djurgården av luncher är inte den bästa,  men jag va även lite shoppingsugen med, så vi la på några extra kilometer att gå, så vi gick sammanlagt 1,8 mil, kan säga att det började kännas i mina knän då, för att inte få ont så klarar jag galant att traska på 1,5 mil i normala fall. Hursom, vi fick några få regndroppar på oss, gick rungt hela djurgården, så otroligt folktomt, knappt en människa någonstans, till och med några kiosker och cafe hade stängt, kanske det är så lugnt när folk har semester och dessutom hade dom ju lovat regn? Annars så kan jag ju tycka att det är så underbart på Djurgården att folk borde villa gå runt där och bara mysa och njuta... Eller är det bara vi som är helt crazy och går så långt!
Vi kollade båtar till försäljning, Peter undrade om jag ville att vi skulle köpa en större båt vi gick runt och kollade och konstaterade att dom båtar som va intressanta kostade begagnade runt 4 miljoner. och det känns ju lite onödigt då jag ändå inte kommer vilja åka hahahhahahah
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
När vi sen varndrade från Nybrokajen vidare till T- Centralen, då va det massor av folk, jag hade sett en väska som jag ville köpa, en ny träningsväska tänkte jag, nu har jag semester från träningen, återupptar den då jag börjar jobba i Augusti igen , då är vardagen tillbaka, och faktiskt att man nästan kan längta lite efter den underbara vardagen med jobb träning och alla måsten, samtidigt som det är så skönt nu på semestern att inte ha några måsten eller tider att passa, men allt har sin charm. Hursom denna väska är av märket Robin Ruth jag tycker dom har massor av balla avspända väskor, typ med strandväskor, och jag såg en som jag bara föll i grått & neon rosa med texten Stockholm på, den skulle jag bara ha, peter undrade vad jag skulle ha den till då hela klädkammaren här hemma består av närmare hundra väskor, jag har ändå gett bort och kastat massor av mina gamla väskor, men jag bara  älskar väskor, och just en sån här har jag inte, men nu har jag det hahahahahha Fattar inte varför han undrar det, han vet ju att jag kommer att köpa den även om jag hade huset helt fullt av väskor, villket han tycker att jag har redan!
 
 
 
 
Vi går vidare och jag hade tänkt att köpa hem lite underbara doft kulor eller rättare sagt badkulor som doftar underbart, Det finns en liten butik som säjer helt fantastiska badkulor helt outstanding , den butiken  heter Lush ååååå jag bara ÄLSKAR dessa dofter, dessa underbara kulaor kostar runt ca : 69:- st men det är det väst! Dom är fantastiska <3 Tack för att ni uppfann denna butik I LOVE IT!! 
Köpte lite snålt eftersom peter va med nöjde mig med 8 kulor, kan gå och plocka och dofta där i butiken hur länge som helst.
 
 
 
 
 
 
 
 
De va den dagen i mitt liv , kul att just du ville ta del av ännu en dag i mitt semesterliv :)
 
 
Och bara en så där fundering som dök upp helt oberonde av denna dag är ordspråket:
Gammal kärlek rostar aldrig.................
Varför säger man så?
Så  många gamla kärlekar man haft genom åren som man inte änns minns, eller kanske rent av har förträngt. HAHAHAHAHAH Och varför skulle då änns folk skilja sig om kärleken aldrig rostar? 
 
Jag säger bara så här med dom tankarna:
Glöm inte att ta hand om er kärlek & smörj den med kyssar smek & massor av kärlek & beröring, annars så finns risken att er kärlek rostar... 
 
Puss & kram
Fortsättning följer.....,,,,
 
Till top