Anettes recept på typ RISOTTO

Recept mat / Anette Aulik Hissing, Anettes recept på typ risotto, fläskfile / Permalink / 0
Idag fick jag för mig att jag skulle laga nått jag inte hade gjort förut.
Alla tyckte det va jätte gott och ville att jag skulle spara receptet som inte fanns nånannanstans änn i mitt huvud, så nu skriver jag ner det :)
 
 
Anettes recept på typ RISOTTO
 
Du behöver.
1 msk olja
1 gul lök
3 vitlöks klyftor
1 stor fläskfile
i burk Nizzalaninen ratatouille
3 msk kalvfond
svartpeppar 
Chilliflakes
 
Risotto ris AVORIO koka för 4 personer
 
1: Börja men att sätta risottoriset på kokning
 
2: Hacka löken & vitlöken
 
3: Häll i oljan i en stor Wok panna, häll ner hackade löken & vitlöken och stek
 
4: Tärna fläskfilen i små tärnade bitar och häll ner med lökblandningen och stek, krydda med svartpeppar och chilliflakes efter smak.
 
5: Häll ner kalvfonden och burken Nizzalaninen ratatouille.
 
6: När riset är klart så häll ner det i köttröran och rör om.
 
Klart att avnjuta lätt att laga och så gott :)
 
Här är en bild på Nizzalaninen ratatouille.
 
 
 
Här är bild på Risottoriset  
 
 
Kram
Till top