Minnen från förr

Lite om mig & mitt underbara liv / Permalink / 1
 

Tänk vilka olika tider vi växer upp i.....

VI ÄR EN GENERATION SOM ALDRIG KOMMER TILLBAKA.


En generation som gick till skolan och sedan gick tillbaka.


En generation som gjorde sina läxor ensam för att komma ut så fort som möjligt för att leka på gatan.


En generation som tillbringade all sin fritid på gatorna med sina vänner.


En generation som lekte kurragömma när det var mörkt.


En generation som gjorde lerkakor.


En generation som samlat på sportkort.  filmisar & bokmärken med glitter.


En generation som hittade, hämtade och tvättade & returnerade tomma cola-flaskor till den lokala matbutiken för 5 öre styck, köpte sedan en Mountain Dew och godisbar för pengarna.


En generation som gjorde pappersleksaker med sina bara händer.


En generation som köpt vinylalbum för att spela på skivspelare.


En generation som samlade foton och album av urklipp från sina livserfarenheter som barn.


En generation som spelade brädspel och kort på regniga dagar.


En generation vars TV slocknade vid midnatt efter att ha spelat Nationalsången.


En generation som hade föräldrar som var där.


En generation som skrattade under täcket i sängen så att föräldrarna inte visste att vi fortfarande var vakna.


En generation som passerar och tyvärr kommer den aldrig tillbaka hur mycket vi än försöker.
Jag älskade att växa upp när jag gjorde. det var den bästa tiden.

#1 - - Susanne:

Härliga minnen!
Jag är några år äldre än dig och uppväxt i samhälle lite mer på landet.
Känner igen mycket av det du skrev!
Våran generations uppväxt är helt främmande för våra barn idag. Men jag anser att dagens barn inte kan leka som vi gjorde.
Jag märker det har 5 barnbarn.
Vilka minnen man har.
Vill lägga till några punkter:
Cyklade vansinnigt mycket.
vi lekte polis & Tjuv
Pallade Äpplen
Spelade hartsfiol

Svar: Så kul att du kände igen dej, ja och dagens generationer kan inte prata i telefon heller, de vill bara sms, och vi stod med en fast telefon, det var en dröm när det kom en skarvsladd till telefonen så man kunde gå runt och prata hahahahahahhahah
Anette

Till top