Älskade lilla mamma!

Lite om mig & mitt underbara liv / Corona, covid-19, morsdag / Permalink / 0
 
 
En för tidig morsdag blev det till min älskade lilla mamma idag.
Det är så sorgligt att se och höra hur deppigt hon tycker att det är när hon inte kan åka kommunalt eller träffa alla hon vill träffa. Dagarna blir gigantiskt långa, och när man jobbar själv på dagarna så hinner man ju inte att åka heller. Våra dagar flyter ju på trots Corona vi har ju varandra och jag jobbar ju på som vanligt.
 
Ensamheten blir svår för våra äldre, det kan verkligen ta dö på alla stackare. Men det gäller ändå att ta det försiktigt. Är man 84 år så ska man hålla sig undan från att riskera att bli smittad. Men det hugger i mitt hjärta att se och höra det jag får från min mamma, och så får man så sjukt dåligt samvete med att man nu inte har åkt och hälsat på så mycket som man kanske skulle kunna eller Jah vet inte vad man vrider sig dubbet av dåligt samvete, men dagarna man har rullar liksom bara på.!
 
Idag blev det i alla fall fika på en äng, jag hade med mig kaffe tårta och en liten ros till henne, jag tror nog att det piggade upp lite, men vad är 2,5 timme av 24 timmar på ett dygn? SUCK!
 
 
Är det fler med mig som känner dåligt samvete?
 
 
Jag önskar att man kunde vara hos henne samtidigt som man jobbar, så hon fick lite sällskap,men nog för att jag är envis, så är detta helt omöjligt. Men men hoppas den här skiten försvinner och att man snart kan leva som vanligt igen….. Men tyvärrr tar det nog sin tid.
 
Tänk när alla dödsfall började komma till sverige och så kom en kolnstig kris och sverige satt utan toa papper, alla sket på sig så fort någon hostade till så man var tvungen att bunkra papper hahahahaha
Ja det kan man ju skratt aår mitt i all bedrövelse
jag hann aldrig bunkraför då var allt papper redan slut,
hemska dödsiffror som man läser varje dag, och tänk bakom varje dödssiffra så är det människor som dör som någon är helt förkrossad att man har mist nån UCH jag blir så ledsen.
 
Men vi hade i allafa 2,5 trevliga timmar ute på ängen idag, men så galet jobbigt att sitta på marken, det känns att man inte är tjugo längre, jag hade i iallafall med en stol till min mamma.
 
Vad säger man vi hade i allafall tur med vädret!
 
Glöm inte bort morsdag imorgon💖
 
 
 
 
 
Till top