Det brinner in mitt hus!!

Lite om mig & mitt underbara liv / Anette Aulik Hissing, brand, brinner, kista, läskigt, student lägenhet / Permalink / 0
När man nu för tiden är totalt sönder stressad för allt som har med corona att göra, så orkar man inte med nått mer problem.
Igår kväll när jag hade krypit ner och laggt mig så , ringer telefonen. Då är det älsta sonen som ringer och säger att det brinner i hans hyreshus! Alla är utrymda så där stoh han på gatan. 
Han hade gått och laggt sig och efter en stund så började nån bil tuta utanför huset, han tänkte inte mmer på det för sånt händer iblend. Men när det tutar på flera gånger och låter ganska så hysteriskt, så går han upp och tittar ut och ser att det är kaos där ute, i samma veva så bankar någon på hans dörr och skriker UT DET BRINNER!!!!! Han haffar åt sig kläder och ska bege sig, få ta sig tillbaka och hämta telefonen, ute i kordor och trapphus så är det så mycket rök så det har så svårt att andas, de hostar och får knappt luft. Äntligen ite så ser dom att det är en l'genhet på botten plan som brinner och är helt övertänd, det står 2-3 ambulanser ute 4 brandbilar och massor av poliser, härre jävlar. Tänk OM han hade sovit och inte vaknat, och tänk OM ingen hade tutat dör ute och tänk OM ingen hade bankat på hans dörr och skrikigt att det brinner.
 
När hela huset var utrymt så kom det ut sånna som var halvnakna och barfota, bara tur att de kom ut, en del fick bärar ut på bår, men hoppas det gick bra i alla fall.
Brandlarmet som sitter i trapphusen hördes inte in till hans lägenhet, och brandvarnaren i hans lägenhet drog inte igång eftersom det inte luktade rök i hans rum just då. 
 
Så fruktansvärt obehagligt, efter ca 2 timmar ute på gatan med sin lilla mamma & lilla syster i luren, så fick dom äntligen gå in..
 
På natten och i morse så luktade det ortroligt mycket rök, och morgonsnytningen bestog av grå/ svart snor typ. 
Fy bubblan vad jag sov oroligt i natt . Kunde inte somna och när jag väl sov så känndes det så oroligt. 
Ja ja efter 4 timmar skönhetssömn så var man igång igen!
 
Hoppas på en lugn Lördag imorgon.
Trevlig helg på er alla  och var rädda om er:
Till top