Underbara Kungsholmen en bit av stockholms hjärta

Lite om mig & mitt underbara liv / Anette Aulik Hissing, bullar och bröd, cafe stockholm, hornsberg, hornsbergsstrand, konditori stockholm, kungsholmen, kungsholmsstrand, lindhagen, promenad, promenader, prommenad, prommis, semester i sverige, sommar Stockholm Anette Aulik Hissing promenader, stockholms hjärta / Permalink / 0
 
En ledig dag och halvskruttigt väder, eller frästen vem säger att det är dåligt väder bara för att solen inte skiner hela tiden?
Vi tog oss i allafall till kungsholmen det är en liten runda på drygt 9 km längs vattnet hela vägen. Lite regn fick vi på oss , men så underbart härligt! 
 
Vi var inne på ett litet mysigt kondis som heter Bullar och Bröd så otroligt goda och fina bakverk och riktigt gott kaffe, och jag som alltid klagar på kaffet när vi fikar ute och brukar fika hemma istället! 
 
Lite mystiskt många döda råttor såg vi längs promenaden eller ja 5 st döda närmare bestämt och det känndes som väldigt många, jag vet att vi brukar se en och annan rått i livet när vi är ute och knallar i stockholms storstad. Kanske nån hade lagt ut råttgift.....
 
Och så mötte vi massor av små söta fåglar, jag tror att jag kommer bli fågelskådare när jag blir pensionär hahahah, så avkopplande att sitta och titta på dom, den ena anden låg uppburrad vid vattnet och när vi tittar på henne så reser hon sig upp och under henne ligger 5 små underbara andungar som börjar springa omkring, man döööör så söta de är!
 
Lagom är vi satte oss och fikade så vräkte regnet ner, så vi fick en riktigt bra taiming på det, annars så fick vi bara några lätta droppar regn på oss.
 
Liten bildbomb från kungsholmsrundan :)
 
Vad tycker du om kungsholmen?
Brukar du gå där?
Eller blir du kanske sugen på att gå där när du ser bilderna?
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Till top