Införskaffat lite växter

Lite om mig & mitt underbara liv / blommor, blå palatset Anette Aulik Hissing blommor våran trädgård sommar, plantagen, planter, plantera, trädgård / Permalink / 0
Efter allt påtande i trädgårn så blev jag sugen på att köpa lite nya växter, tack för alla svar ang blomman jag sökte igår, den är nu införskaffad, dock fanns den bara i en färg hemma på våran plantagen, så jag fick börja med den, sen hittade jag lite andra fina växter, tyvärr så var det ganska så utplockat, iallafall av det jag skökt, men nu blev det lite nya färgklickar här ute på tomten i alla fall. Och det är alltid så kul.
 
Här kan ni se vad jag köpt och om ni kanske vill ha lite ider till eran trädgård.
All info om blommorna är från Plantagen. 
KÄLLA: PLANTAGEN
 

Silverastilbe

Höjd 40 cm, Flerfärgad

249:-
 
  •  Ljusbehov: Skugga
  •  Planteringsavstånd: 50 cm
  •  Fullvuxen: 90 cm
  •  Bra för bin
Omtyckt och användbar perenn för rabatt, woodland och kruka. Trivs i småfuktiga lägen i sol till halvskugga. Får vackra blomplymer i olika nyanser av vitt, rosa, rött och lila.

Syrenbuddleja 'Buzz Midnight'

Höjd 40 cm, Lila

249:-
 
  •  Ljusbehov: Sol
  •  Planteringsavstånd: 100 cm
  •  Fullvuxen: 100 cm
  •  Doftande
  •  Bra för bin
Kompakt sort med långa, mörkt blålila blomkolvar. Doftar. Älskas av fjärilar och humlor. Planteras i väldränerad jord på skyddad plats. Vintertäckes. Kan beskäras hårt på våren.
 

Höstflox 'Laura'

Höjd 60 cm, Lila

249:-
 
  •  Ljusbehov: Sol
  •  Planteringsavstånd: 50 cm
  •  Fullvuxen: 80 cm
Härlig sensommarblommande perenn med doftande violetta blommor med vitt öga. Fin som snittblomma. Trivs i sol till halvskugga i fuktighetshållande näringsrik jord. Bra på lerjord.

Solros 'Sunsation'

Ø13 cm, Gul

5990
 
  •  Vatten: Mycket
  •  Ljusbehov: Sol
  •  Näring: Rikligt
  •  Fullvuxen: 40 cm
  •  Bra för bin
Fin kompakt solros med stor gul blomma och tydlig svart mittpunkt bland glansiga mörkgröna blad. Vacker i sommarens krukor. Full sol i näringsrik jord och vattnas regelbundet.

Trädgårdstok 'Abbotswood'

Höjd 30 cm, Gul

199:-
 
5.0
(1)
  •  Ljusbehov: Sol
  •  Planteringsavstånd: 100 cm
  •  Fullvuxen: 80 cm
Låg, kompakt sort med stora vita blommor. Rikblommande från juni till sen höst. Brett växtsätt. Lättodlad och kravlös. Fin som friväxande häck eller i buskage, som marktäckare.
 
 
 
Till top