Dans Fusion

Lite om mig & mitt underbara liv / friskis & svettis, nyttigt att träna, träna, träna hårt håll käft, tränaa, tränahårt / Permalink / 0

Jag fortsätter med lite tränings inspo, till er som kanske tänkt att ta tag i ert liv med trningen på det nya året, jösses jag många nyårslöften som är på gymmet nu, så mycket nya ansikten av alla dess slag, men som anligt sö börjar nog folk droppa av i februari mars igen. Jag älskar att åka på mina pass, så idag vill jag insperera er med det jag brukar göra. Jag älskar latino!

Jag tr'nar på friskis och svettis och det är där de har dessa pass balnd annat.
 

Dans fusion

Dansglädje, show och känsla

Fusion betyder sammansmältning. På det här danspasset möter du en skön smältdegel av olika uttryck och dansstilar: disco, funk, jazz, latino, street, musikal, swing eller något helt annat. Ibland kastas du vilt mellan stilarna, huller om buller. Ibland har passet ett fokus på en viss stil eller karaktär, som får extra mycket utrymme.

Dans fusion är fyllt av känsla. Du tränar kondition och koordination, utan att riktigt tänka på det. Med musiken som kraftkälla och ledarens guidning showar du loss i ett gäng lekfulla koreografier. Varje låt har sin egen attityd och karaktär. Känn rytmen, släpp loss och låt kroppen gå. Precis som på dansgolvet.

Första gången? Lugnt, ingen dans- eller träningsvana behövs; det är din lust till rörelse och ditt uttryck som räknas.
  • Blandband
  •  
  • Släpp loss
  •  
  • Lekfullt
Till top