Härlig Lördag!

Lite om mig & mitt underbara liv / Anette Aulik Hissing, katarinahissen, lördag., norrmälarstrand, prommenad, slussen, stadshuset, södermälarstrand, vapiano, västerbron / Permalink / 0
Denna lördag så fick jag för mig att övervinna min höjdrädsla, att gå över västerbron har vart en liten utmaning, i somras så vände jag tillbaka efter att jag började gå. Men idag så tog jag klivet över och traskade duktigt över hela bron, det är sjukt högt! Den är 25 meter hög & 600 meter lång!
Men I did it! Och jag som är så höjdrädd.
 
 
 
 
 
 
 
 
Vi fick oss en härlig prommis på nästan en mil, vi gick över västerbron , hela norr mälar strand och vidare ut på riddar holmen, hela södermälarstrand, vi slussen kilade vi in och kikade på hur nya slussen skulle byggas med allt, katarina hissen blir kvar , upp renoverad och kommer åka igen, men hela huset som Gondolen ligger i ska hel renoveras, guldbron är på väg in :)  Det ska bli kul att se hur det blir sen med tanke på hur rörigt det är och har varlit väldigt länge.
 
Kungsholmen är fantastiskt så underbart, många änder längs stranden, och en sor fisk såg vi i vattnet, tror det kan ha varit en gädda kanske, att det finns så stora fiskar där det trodde jag inte.
 
 
 
 
 
Underbara södermälarstrand! Så många fina minnen från den tiden då jag tävlingsdansade och jobbade som danslärare på mälarsalen på mynchen bryggeriet, det var en fantastisk tid i mitt liv som aldrig kommer tillbaka, men jag känner mig så varm i hjärtat bara jag tänker tillbaka, minnen kan ingen ta ifrån en och det känns ju bra, åren jag bodde inne på söder vid slussen på Bastugatan och hade gångavstånd till mynchen bryggeriet. 
 
 
Lunch blev det på vapiano i Gamla stan, älskar det stället alltid gott och fräscht!
 
 
 
 
 
För er som har mindre barn så finns det en jättefin parklek i rålambshovsparken, en sån gammal hedlig parklek.
 
 
 
En lite tripp in vid stadshuset är aldrig fel, men det var ganska så kyligt eftersom vi gick längs vattnet och det var väl bara runt 2-3 grader ute idag.
 
 
 
 
 
 
 
 
Till top