Tillbaka till ubåtsjakten på Muskö

Lite om mig & mitt underbara liv / Permalink / 0
Tänk idag den sista oktober redan.... Imorgon börjar November, frosten har ju redan kommit och kylan med, julpyntet i affärerna är på plats m,m,
Mysigt på ett sett men det skrämmer en att tiden går så otroligt fort ändå.
 
Så mysigt med brasa & tända ljus i mörkret här hemma
 
Tänk för ett antal år sen när de hade nån ubåtsjakt ute i stockholms skärgård, då bodde vi på Muskö i Haninge komun, då fick jag på hälsning från tidningen och blev interljuvad ang alla ubåtar dom jagade där ute i de mörka vattnen....
 
Det blev en riktigt stor nyhet på många ställen  & tänk att lilla jag hamnade i tidningen hahahah, jag minns att det va så riggat när dom ville fota mig nere vid vattnet 100 meter från vårt hus. Det skulle vara som att man levde i en skräck ute på vår ö, så fort det kom båtar och annat man tycktes skynja över vattenytan.
 Så kul att hitta en gammal tidnings artikel :) 
 
 
Till top