Semesterdagboken Havstensund - Strömstad

Lite om mig & mitt underbara liv, semesterdagboken 2019 / Anette Aulik Hissing, bohuslän, bästkusten, fiskehamn, hamn, havstensund, härliga semesterdagar, klippor, kusten, naturresarvat, semester tider, semester tripp, semesterdagboken, stömstad, västkusten, Årsta berg / Permalink / 0
Efter en underbar natt i stugan så vaknar man pigg och glad vid 7 tiden, inser hur underbart skönt man har sovit och bara mår så himla toppen (som alla andra dagar). Super sköna täcken och kuddar mer än mysigt liksom. Dagens utforskning skulle bli en prommis till Havstensund, det var väl ca 7 km att gå dit drygt, vi tyckte det skulle bli en lagm prommis och sen skulle vi äta lunch där, vi började vandra iväg, så mysigt, fårhagar fiske stugor naturresarvat, hav , ja bara så avkopplande, när vi äntligen kommer fram så hittar vi inga restauranger eller affärer, jag hittar en snubbe på en båt som jobbade på sjöräddning, frågar honom om närmsta restaurang, han svarar  här finns inget, närmsta är i grebbestad, jamen tjena det var ju nästan där vi kom ifrån, han säger att det finns en båtuthyrningsfirma som kanske säljer choklad och nån dricka, jag svarar ja ja det får väl bli en lite annorlunda lunch i dag då hahahah, ja det blev kexchoklad, singoallakakor, ramlösa och kaffe till lunch , och sen va det bara att traska hem dessa 7 kilometer igen utan mat i magen , men det gick det med, man får vara glad över att man inte tapparhumöret även om man går på svältvarning. ,Jaja Havstensund var en söt liten sommarort med massor av nybyggda fina hus, men helt utan affärer , det fanns verkligen ingenting där, men kul att ha sett detta ställe. Men jag skulle sakna affärer och alla bekvämligheter, som man är bortskämd med hemma i stockholm, vi har ju allt innon nån kilometer.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Väl hemma i stugan igen så lastade vi in i bilen och tänkte att vi åker till strömstad och käkar lunch då, bara att klockan redan var 15:30 så lunchen var väl över och vi fick satsa på middag istället. Vi kom till strömstad, en söt liten stad, kändes väldigt kompakt , liten, lite rörig i mina ögon, 80% av befolkningen var norska, nästan alla pratade norska,känslan att man var kvar i sverge försvann helt, och så dyrt i affärerna, man märker att priserna ligger högt för att norrmännen åker över dit och handlar. Jag trodde vi hade dyra priser i stockholm men inte om man gämnför med strömstad och Tanum i alla fall. En enkel ostfralla på ica maxi hemma i stockholm kostar typ 2 kronor, här kostar samma ostfralla 7 kronor syck.
Bara så ni vet om ni undrar hahahha. Världsligating liksom.
Börjar med lite bilder från Havsundsund och sen kommer bilder från strömstad.
Köpte mig en fin klänning i dag i strömstad, så den har jag döpt till strömstadsklänningen, alexandra och peter fick köpa nya jackor där det blåste ganska så iskallt och vi har ju mest med oss sommar kläder liksom. Och inte nog med det, jag hittade mitt favorit te i alla fall.
Kände att solen har tagit trots att man varit så kall idag och fryst nästan hela dagen, bikinin fick tyvärr ligga kvar i väskan i dag med, hörde ryktas om att det ska regna imorgon men hoppas att dom har fel, så bikinin kan åka på istället.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Till top