BLANDRASER är ALDRIG RENRASIGT

/ blandraser, guldtassenskennel, köpa valp, valp / Permalink / 0
Det finns en som annonserar hundar till salu på Blocket, och skrivet att hon har renrasiga Bichon frise valpar. Och att hundarna kommer från MIN kennel Guldtassens kennel.
 
JAG rekomenderar INTE hundvalpar bara för att dom är efter någon hund jag har fött upp eller sålt.
INGET säger att just jag hade valt att göra den kombinationen, så bara för att mitt kennelnamn finns med, så kan jag inte råda att köpa valpar .
 
Om man köper hundar från mig och LOVAVR att man ska avla med stamtavla = RENRASIGT. 
Sen visar det sig att man INTE orkar eller bryr sig om rasens bästa med att göra de undersökningar som krävs m,m,
 
Jag är trött på att ta MASSOR av samtal från folk som funderar på dessa valpar, för att den såkallade uppfödaren till dom  valparn INTE vet någonting enligt dom som sen ringer till mig.Kan inget om rasen och då vill man att jag ska berätta om både det ena och det andra.
 
MEN nu  är det så att köper man en valp av mig , så lägger jag gärna ner 200% i tid, och stöttar mina valpköpare med allt som krävs.
Jag ser ingen anledning med att jag ska backa upp nån annan som ändå inte håller sig till reglerna.
 
Om jag inte har valpar så finns det massor med bra kennlar som är med i skk och bichon frise ringen ni kan köpa era valpar av. Som säkert som jag gärna berättar om den kombinationen man har gjort!
 
Så ni som köper hundvalpar av någon som inte kan svara på den ni undrar, och ni inte känner att ni får något bra förtroende.
 
VARFÖR änns tänka att man ska köpa hund där då?
Bara för att det är billigare?
 
Lycka till med era valpköp tänk på att det är en investering för livet att köpa en ny fin go familjemedlem <3
 
Guldtassens valpar <3
Kram ......
 
Till top