MISSLYCKADE Syltkakor

 
Syltkakor är vansinnigt goda, klassiska småkakor av mördeg. Använd gärna hallonsylt eller en annan vacker, röd sylt.
 
De blir ju inte alltid som man tänkt sig ,men goda i alla fall. Jag vet inte vad jag gjorde för fel idag men misslyckades totalt, men det är inget att skämmas för borde nästan inte visa bild på dem, men då kan ni bara lyckas göra de bättre än mig!
hahahahaj livet är inte alltid perfekt och även det måste vi dela med oss av.
 
 
Nu ska jag ta mina fula kakor och åka till mitt barnbarn Henry och se om han godkänner dom, han har lärt sig att säga ordet kaka nu i alla fall :) 
 
Smör
200 g 
Vaniljsocker
1 tsk 
Strösocker
1 dl 
Vetemjöl
4½ dl 
Fyllning:
Jordgubbssylt
2 dl 

  • Sätt ugnen på 175°. 
  • Rulla små bollar av degen och lägg på plåtar med bakplåtspapper.
  • Gör en grop i varje kaka och lägg en tesked sylt i gropen. Grädda i mitten av ugnen ca 10 min.
 
Till top