Vilken helg!

Lite om mig & mitt underbara liv / Permalink / 0
Denna helgen har vart en riktig resa. STOCKHOLM - BOSTMARK
Det blev en resa på ca 13 timmar inklusive stop, matpaus hundrastning och laddning av elbil.
Jag & mannen skulle köpa en en liten efterlängtad chihuahua valp
även dottern och hennes fästman skulle köpa en efterlängtad chihuahua valp.
Vi har fått chansen att köpa två chihuahua tikar i samma kull, korthåriga creme, det var som att drömmen slagit in. Saknaden efter våra andra chihuahuor som gått bort av ålder, så detta har vi längtat efter. 
Resan började på fredagen efter kl 14:00 bilen var packad vi skulle ut på en roadtripp, en självklart corona säker sådan, och jag som har skräck för corna så är jag och alla andra i familjen väldigt noga. Alexandras fästman fick till och med göra en corona test eftersom han skulle åka i samma bil som oss, han jobbar på skola så jag ville vara på den säkra sidan.
 
Hursom fredagen kom och bilen blev packad, jag har inte rest så mycket norr över, men i yngre år så var jag på umeå och sundsvalls stadshotell och dansshowade jag och två tjejerer till reste runt och uppträdde i danspauser när olika dansställen dansband spelade. Det var så kul.
 
Måste säga att det var spännande att resa med elbil, man skulle hitta olika laddningsställen, och det gick bra ändå lite krångligt och lite hjärtklappning när el prosenten blev låg och det var bara massor av skog inte en mack i sikte .
 
Vi sov en natt på scandic syd i umeå, Helt okey rent och fräcsht, men inte bästa frukosten kanske, men det är ju förståligt i dessa tider då det inte finns nått folk som reser och åtgången då blir minimal. Men så bra ordnat man stötte inte på några människor vis frukosten alla fick olika tider, så corona säkrat det kunde bli.
Jag hade först bokat hotell i fel stad först råkade boka i luleå men det gick att ändra som tur vad.
 
När vi sen väl körde ut till Botsmark så var det riktigt ute på landet helt fantastiskt, renarna springer där längsvägarna, tyvärr så fick vi inte uppleva detta.Men så mycket snö det var drivor efter väharna på  2 meter höga på vissa ställen.
 
Väl framme så möttes vi av ett fantastiskt gäng hundar så sociala och fina och två så super trevliga människor Amanda & Jani sån härlig pratstund. Vi är så otroligt tacksamma för ett trevligt bemötane och allt som ingick i det. Och vi är så tacksamma att vi fick chansen att få köpa två kullsyskon med bra stamtavla, man kan väl säga att chihuahua tikar växer inte på trän om man som jag är kräsen vad gäller stamtavlor patella m,m,. Vi har haft en fantastisk tur och är så tacksamma.
 
Sen började resan hemmåt, bilen full av dyr last två chihuahua tikar och våran bichon firise tik tiffany, hon har vart så ledsen och låg sen våra andra hundar gick bort så detta känns även så bra för hennes skull.Att få lite sällskap och några att busa med då hom själv är väldigt lekglad.
 
Resan var värd varje mil, nu är familjen hel igen.
 
Jag måste säga att jag blev så tagen av sundsvall och höga kusten så otroligt vackert. Vem vet kanske blir det en upptäcktsresa norr över nån gång , vi åker ju alltid söder över annars. Det var ju så gulligt i varje stad man stannade vid, mycket epakraktorer som ungdommarna samladdes med och spelade hög musik och slirade omkring med.
 
Idag måndag är jag ledig "mamma ledig" 
 
Tusen tack för alla lyckliga hälsningar och jag hade ju hållt detta så hemligt jag bara kunde, det var inte lätt men .........
 
Vi har nu ett instagram konto till systrarna så följ dom gärna på instagram
@corinneochcloe
 Här är våran lilla tjej Corinne väger endast ca 600 gram
 
 
 Här är Corinne & Chloe , chloe väger ca 150 gram mer än corinne
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Till top