2:a sprutan tagen

Lite om mig & mitt underbara liv / Corona, corona, corona I sverige, corona panik, coronavirus, covid-19, covid-19 sommar, covid19 semester i sverige, handdesinfektion handsprit covid-19 Corona, moderna, vacination / Permalink / 0
Då var det dax för mig att ta min andra spruta för coronan, äntligen och jag hoppas att det hjälper en att inte bli så sjuk.
Jag har peppar peppar klarat mig än så länge från att bli smittad, så jag hoppas verkligen att får fortsätta att hålla mig frisk.
Jag har fått moderna vacinet, känner mig väldigt trött nu på kvällen och bdet vet jag att jag gjorde förra gången med, men då hade jag mycket mer ont i armen samma dag än vad jag har nu.
 
Men förra gången fick jag lite allergisk reaktion i armen efter 1 vecka, då blev det varmt och rött där jag fick sprutan så vi får se hur det går denna gång.
 
Det var dock lite obehagligt i väntrummet efter sprutan då man får sitta kvar i 20 minuter. Då var det en kvinna som blev jätte dålig och fick en reaktion, sköterskerna var dock snabba med att få in henne i ett avsiljt rum så hon fick snabb hjälp.
Men man får sig lite tankeställare, då man vet att det kan komma reaktioner.
 
Hoppas det går bra för er alla som vacinerar er och snast så kommer mina barn börja få vacinera sig det blir så skönt, ingen i våran familj har blivit smittad ännu, men vi har varit väldigt försiktiga och jätte tråkiga. Men att inte få träffa sina barn så mycket man vill har varit en pina och även mitt lilla barnbarn. Men när alla blir vacinerade så kanske man vågar börja träffas, men skönt att det är sommar i alla fall så man lätt kan umgås ute i värmen.
 
Har du vacinerat dig?
Har du fått några kännibgar biverkningar av vacinet?
Har du harft corona? Före eller efter vacinationen?
Hur sjuk blev du?
 
Ha en fortsatt trevlig helg, det bölir en tidig kväll då jag känner mig vacinationstrött!
 
Till top