Fattiga riddare = Barndomsminnen

Recept mat / Anette Aulik Hissing, enkelt & gott, fattiga riddare, finns alltid hemma / Permalink / 0
Minnenas undangömda bardomsminnen, när jag var liten så gjorde min mamma ofta fattiga riddare hemma, och det tyckte jag va så gott, det var baland det bästa. Jag var ingen älskare av pannkakor när jag var liten som många andra barn var helt galna i,  men inte jag, jag var en riktig kräsmage och åt som en liten mus, men fattiga riddare älskade jag det gick alltid hem .Det smakar ju mer som en riktigt god kanelbulle.
 
Jag tycker att det ska vara ett riktigt gott ljust bröd när man gör det då blir det absolut godast!
 
 
 
Du behöver:
1 1/2 dl mjölk
1/2 dl vetemjöl
1 Ägg
1 krm salt
4 skivor ljust bröd
Äkta smör att steka i & kanel & socker att vända dom i efter stekningen.
 
Gör så här:
  • Vispa ihop mjölk, mjöl, ägg, salt och socker till en slät smet. 
  • Doppa brödskivorna i smeten och stek dem gyllenbruna i smör i en stekpanna. 
  • Vänd riddarna  i  kanel och socker  Och riddarna och servera med en klick vispgrädde & färska bär, jag rekomenderar hallon.
 
 
 
 
 
 
 
 
Till top