Underbart god pastagratäng

Recept mat / mozzarella, pasta, pastagratäng, super god pasta, supergod pasta / Permalink / 0
Idag så skulle jag laga en härlig pastagratäng, det skulle bli nått vegitariskt hade jag tänkt mig , och det var bland det godaste jag har gjort på läääänge.
 
Jag kokade pennie pasta halva koktiden, så de var ganska så oklara.
Sen hälde jag det i en form.
 
Sen stekte jag cornfärs för ca 4 personer i smör, jag pressade i 4 stora vitlökskyftor, la i två grönsakrbulljongstärningar, sen hällde jag i krossade tomater med basilica. Det fick puttra till sig ett tag.
 
Sen hällde jag det över den halv klara pastan och blandade ihop.
 
Hällde över massor av bearnesesås, sen strödde jag på 2 dl riven ost och så strödde jag på
2 dl riven mozzarella.
 
Sen hällde jag på 4 dl vispgrädde och satte in det i ugnen i 200 grader tills det fått färg och grädden kokat in i pastan.
 
Såååå gottt det blev!
 
 
Till top