Mysfika på Gunnarssons konditori

Lite om mig & mitt underbara liv / Gunnarssons special konditori, bakelser, cafe, cafe stockholm, fika, gott till kaffet, kaffe, kaffe bröd, konditori, konditori stockholm, tårtor / Permalink / 0
Idag va vi i väg på mysfika på Gunnarssons specila konditori på Götgatan, ett super mysigt ställe som har funnits ända sen jag var liten och mer därtill. Söders lilla pärla med massor av härliga godsaker, så mycket att välja på.
Alltid så fräscht och trevligt! Jag älskar detta ställe.
 
1946 gör den unge konditormästaren Sven Gunnarson något stort. Han köper sockerbagare Carl-Otto Nygrens konditori på Götgatan 92 i Stockholm.
Då föds Gunnarsons Specialkonditori. Sven som var en expansiv man köpte snart klänningsateljén en trappa upp och sedan köttaffären bredvid.
Än i dag, så här mer än 70 år senare, är det fortfarande familjen Gunnarson som driver konditoriet. Dom hälsar er välkomna dit och jag rekomenderar er ett besök dit.
Här har ni hemsidan Gunnarssons special konditori
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nu är magen rund och goo
Kram på er.😇
Till top