Gula kakan med kokos,

Recept bakverk , kaffebröd & Kakor / Baka utan gäst, baka, enkelt att baka, gula kakan, kaka med kokos, sockerkaka / Permalink / 1
Gula kakan med kokos är nog nått av det godaste som finns,  så otroligt gott!
Igår sa Alexandra till mig, mamma kan du inte baka en sån kaka och då va klockan 17:00
Javisst jag bakade den och när vi skulle gå och lägga oss kl:23:00 så va den slut, då hade hon och jag smällt i oss en hel kaka på några timmar, så vi garanterar att den är god hahaahah
 

Du behöver detta::

2 ägg

2 dl strösocker

2 dl mjöl

2 tsk bakpulver

2 tsk vaniljsocker

1 dl vatten

Smöra och bröa en springform (med löstagbara kanter).

Vispa ägg och socker vitt och poröst.

Blanda i en annan bunke mjöl och bakpulver och sikta ner i äggblandningen.

Tillsätt till sist vattnet.

 Häll smeten i formen och låt stå i ugnen 25 minuter, 175 grader.

Till glasyren:

100 gram smör

1 dl strösocker

1 äggula

2 tsk vaniljsocker

Smält smör i en lite kastrull. Tillsätt vaniljsocker, strösocker och äggulan. Låt sjuda tills den tjocknat något och låt svalna.

Bred vaniljkrämen på den avsvalnade kakan och strö på rikligt med kokosflingor.

Njut!

 

Kram från mig...

#1 - - Anita Kastman Dannberg:

Sååååå bra att du satte in receptet så här. Jag har inte kommit in på din blogg. Tack snälla.
Nu vändes en helt jävlig dag mot det bättre.
🥰🤗😘😍❤️🐾💓💞♥️

Svar: Vad härligt Anita <3
Anette

Till top