Hälsa, Lite om mig & mitt underbara liv #tränahårthållkäft #träna #dansateäning #crecendo #dans #dansträning #fuego #tränahårthållkäft #gym #friskisochsvettis #dansträning #aldrigvila #alltidglad #konceptpass #bliraldrigförgammal #härligtmedträning #tränamer #dans #danscrecendo #aerobic #friskis&svettis #fångadpåbild #tränar #dansgalning #kämpa #friskisochsvettis #friskissvettis #friskissthlm #dans #dansfusion #tränamer #älskarträning #fitness #fitnessgirl #mittresultaträknas #underskattaintedansträning #dansträning #dansfusion #tränamer, Gymma, nyårslöfta, träna, tränahårt

Älskade träning... kanske bara ett nyårslöfte för dig ...men det än min vardag

Jag tänkte dela med mig av mina träningstipps!

 
Jag har mina mål som motiverar mig, jag skulle aldrig låta min kropp förfalla, jag tränar för min egen skull, jag tränar för att må bra,jag tränar för att jag älskar vältränade kroppar, jag vill kunna älska min kropp, finns inget bättre än fina fråcha kroppar. 
 
Jag har tränat hela livet MEN  tränat aktivt 3 ggr i veckan i ca 4 år så mår jag prima, jag har gått upp i vikt sen jag började träna ca 10 kg Så ni som tror att jag tränar för att gå ner i vikt chi fick ni, muskler väger hahahahha

På denna bild ser ni skillnaden :

 
Här kommer några vanliga tankar man hör folk har.
 
En del tänker jag är ändå gift och behöver inte bry mig om min kropp = Jag tänker: Om du nu är gift så kanske du ska bry dig om du vill fortsätta att vara gift.

 

En del tänker, jag är snart 50 år varför ska jag bry mig = Jag tänker: Jag är snart 50 år och vill absolut bry mig och må bra och vara attraktiv känna mig snygg och framför allt vill jag må bra!

En del trånar efter motsatta könet som har vältränade kroppar och tänker ååå va sexig han/hon är, men jag kan inte få en vältränad kropp. = Jag tänker: det är jag som skapar min egen kropp , alla kroppar går att träna snygga, jag ska ha en så snygg kropp så att jag alltid kommer känna mig snygg och sexig och kunna få det jag vill ha!

Ofta får jag höra :att jag är för hård mot mig själv och att jag inte måsta ligga i som jag gör = jag tränar så mycket jag vill och jag har aldrig vart en sån som ligger på soffan och jag är galet rastlös , så 3 ggr i veckan för mig är inget,  om tiden fanns så skulle jag lätt träna 2 ggr om dagen men man har ju annat som måste hinnas med också.

Jag vägrar att och sitta där med en öl/vinmage som pöser ut , och strunta i mig själv bara för att jag inte är 20 år längre GLÖM DET , skulle själv aldrig falla för en människa som inte bryr sig om sig själv, det är nog mer oatraktivt än att man är lite rund och go, människor som inte har några mål eller jädrar anamma. Likgiltighet där allt eller inget inte spelar någon roll. Sen kan överviktiga/super smala människor känna sig sexiga och nöjda absolut,det säger jag inget om , men det är i allafall inte hälsosamt, för diabetes , blodtryck med mer, så det finns inget negativt med att träna, öppna upp ditt sinne för nytänk och börja våga träna.

Jag hejar på dig , stöttar och peppar dig gärna. :) Jag är på gymmet minst 3 ggr i veckan! 

Nyårslöftet om träning träning träning, ett av de vanligaste nyårslöftena. Oftast handlar det om att man ska bli mer hälsosam, och att man ska träna mer, äta mer hälsosamt eller röra på sig mer så är målet är : att komma i bättre form.

Här kommer lite tips på hur du håller ditt nyårslöfte och inte tappar fokus och ger upp som många gör efter 1-2 månader och visar sig aldrig på gymmet igen, utan hamnar i soffan med en påse chips och tyckte att alla krav blev för jobbiga. 

Lägg upp lite härliga tränings selfie, alltid taggar det nån till att börja träna och alltid retar det nån som stör sig och tycker att man skryter, hur man än gör har man ändan bak.

Fina träningskläder är ochså kul att ha!

 
  Nyårslöfte om träning att gå ner eller upp i vikt och att komma i form.

 

Varje år tänker och lovar en stor del av befolkningen att träna mera, äta mer hälsosam mat, sluta röka eller snusa och förhoppningsvis få fram magrutorna i tid till sommaren. Taggar för beach 2019.

Studier har visat att 10% lyckas hålla sina nyårslöften över en tid.  Just när det kommer till hälsa och träning tänker jag dela med mig lite tips som förhoppningsvis hjälper dig att lyckas. 

 1. Motivation & disiplin = ett måste

Lite jädrar anamma och viljan måste finnas. När det känns tungt, när du är trött och vill bara ligga i soffan efter jobbet – då ska du påminna dig själv om vad slutmålet är och gå till gymmet ändå. Denna motivation behövs och det är alltid 100 gånger lättare att vara motiverad på detta sättet om det är tydliga mål man har.

2. Ställ in vad du har för mål ev delmål på vägen dit

Steg för steg. Dag för dag. Och helt plötsligt är du i mål.

Många sätter för höga mål eller mål som är svåra att uppnå, som tex “jag ska träna  för många dagar i veckan. Ska ha sexpacket fram till sommaren eller vill du ta 100 kg i knäböj innan påsk är det bra att man sätter upp små delmål. På detta sätt känner man att det inte är en evighet till mållinjen eftersom du kämpar på varje vecka.

Tex ska du gå ner ett antal kilo eller upp ett antal kilo till sommaren är det klokt att man siktar på 1-1,5 kg mer/mindre på vågen varannan vecka – detta blir ditt delmål.

3. Gör det enkelt för dig själv på alla möjliga vis

Saker som att packa gymväskan kvällen innan, dosera upp proteinet i förväg , göra i ordning mat och andra sådana små förberedelser underlättar och liksom att du kommer att utföra ditt träningspass. För att hålla ditt löfte underlättar det om man har en kompis eller partner som har samma mål, men det är absolut inget måste.Jag tränar alltid själv!

4. Ha bestämda träningsdagar eller shema som du håller

Planera din träning så den passar just dig själv!

Det är bevisat att personer som planerar sin träning är mer benägna att följa sin plan och på så sätt nå sitt mål.

  • Skriv ned vikt väg dig varje vecka
  • Skriv ner midjeomkrets, låromkrets etc med måttband
  • Skriv ned styrkeökningar övning som tex bänkpress för varje pass
  • Mät tiden och längd/sträcka på dina promenader och löprundor 

5. Berömm dig själv och va bestämd

Jag har målet att 3 dagar i veckan ska jag vara på gymmet, sen om det blir mer blir det bonus.

Är du ovan så ta det lugn i början, så du inte drar på dig massor av skador, börja med en dag i veckan och sen kan du öka på, med en dag till eller lång prommis.

 6. Ha tålamod när du börjat

När du har bestämt dig är det bara att köra igång. Kom ihåg att nyårsafton är egentligen en dag som vilken annan, det spelar ingen roll vilken dag du börjar din resa, så länge du börjar. Givetvis kan du berätta till de personer som frågar om ditt nyårslöfte om vilken grym form du kommer att vara i till sommaren.

Ha tålamod!  Orka! Ge inte upp! Resultaten kommer, lita på dig själv!

Lycka till

Tro på dig själv du är din bästa vän.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kram

#1 - - :

det är motion du håller på med, inte träning