Nyopererad så här en fredag ....

Lite om mig & mitt underbara liv / leverfläck operation / Permalink / 0
Idag kom dagen då det var dax att ta bort en stor leverfläck, som satt presis vid troskanten och blev lätt sönderskavd.
Jag har dragit på detta såå länge, säkert 1/2 år, sen i julas så fick min älsta son syn på min kompress som jag hade på, och krävde att jag skulle boka en tid och ta bort den. Jag skyller på att jag inte hinner för jag jobbar jämt, men då höjde han rösten och sa, skärp dig!

Okey då,  lilla mamman gjorde som han sa, jag bokade en tid i mellandagarna och fick tiden i dag 8 februari CHECK!

Sagt och gjort så åkte jag dit, till skogås vårdcentral, Läkaren Gillbert skulle utföra operationen.
Jag sa till honom att jag kände mig rädd.
Och han frågade lugnt : VARFÖR?
Och jag svarade jag vet inte hahahah

Sen satte han igång!
Kollade hur det såg ut konstaterade att han ville skicka den på prov för cancer antar jag, han sa att den såg irriterad ut och att det inte behöver betyda nått, vi har ingen canser i släkten, men sen frågade han om jag solar, och JA jag bor i solen så fort den visar sig. 

Han trorkade av, hällde över nått kallt som rann längs ryggen på mig , när jag låg ner på sidan.

Sen kom han med bedövnings sprutan, det stack och den sved, men det gick bra( fast jag låg där och tänkte tänk om han sprutar i för mycket så jag dör hahahah , så typiskt mig)

Sen va det dax för honom att skära bort den, och det känkdes inget, ( men tankarna drog iväg och jag tänkte , tänk om jag förblöder och han inte hinner att sy ihop mig hahaha)

Sen sydde han två stygn och allt gick bra, han va duktig och proffsig och jag var livrädd hahaha

Om 10 dagar så ska stygnen tas bort, och hoppas på att provsvaret är bra när det kommer.
Känns ju alltid jobbigt innan man vet
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Till top