Äntligen lite granskning i nagelvärlden!

Nagelparadiset / #nagelförlängning #nagelterapeut #nagelterapeututbildning #manikyr #gelnails #gelenaglar #gellack #gelpolish #naglarstockholm #naglartrångsund #nagelteknolog #nails💅 #glitternails #nagelgodis #nagelparadiset #beauty #skönhet #nagelvård #lillynails / Permalink / 0
Ikväll i uppdrag granskning så ska nagelvärlden granskas. Hoppas verkligen dom ger klarhet i varför folk ska välja en riktigt utbildad nagelteraput med godkända prepparat, och förstår varför vi tar lite mer betalt än dessa oseriösa nagelställen som är så snabba och kostar nästan ingenting, det finns en anledning till det! Tro mig!
Dom använder oftast MMA-AKRYL!
 
MMA-AKRYL är en slags härdplast som bland annat används i framställning utav plexiglas, det är ett bindmedel i vissa färger och lim och används inom golvläggningsindustrin mm. Alltså ska denna härdplast ALDRIG någonsin komma i kontakt med varken hud eller naglar under vilka omständigheter som helst! 
De här materialen är alldeles för hårda för att ha på naglarna! En nagel vill man ha flexibel för att den ska klara av vardagliga sysslor och följa kundens egna naglar så naturligt som möjligt. Man vill inte drämma i naglarna med MMA akryl kan jag lova, Du kan nämligen riskera att slå av hela din nagel ifrån fingret utan problem. 

Det absolut värsta med MMA är  hälsoriskerna, man kan få svåra allergier av dessa ämnen så som andningssvårigheter, utveckla svår astma osv. Det är alltså verkligen inte värt att riskera att bli överexponerad på grund av att det är lägre priser eller går fort! 
Dock är det många salonger som inte tar detta på allvar utan väljer att jobba med dessa material ändå, för att de köps in för nästan inga pengar alls. Ofta är det salonger i stora köpcentrum som har valt att ha lite "löpande band"-jobb och det tar typ 30 min för ett nytt set. Där ska första varningsklockan ringa.

Dessa material har ofta en väldigt intensivt och annorlunda söt doft och ofta är behandlingen långt ifrån smärtfri. Det krävs nämligen djupa räfflor i nageln för att MMA-akryl ska fästa vilket gör att behandlingen börjas med att få sina naglar sönderfilade som i framtiden kan leda till svåra nagelkomplikationer. 
När naglarna väl är klara så kostar dom ofta inte mer än någon 100- 400 kronor. Jag träffar så många människor som inte vet om det här och spontant känns det som att jag har en plikt att informera, för jag tror inte att man gör ett aktivt val att gå dit efter att fått veta vad som egentligen används. Hoppas jag. 

Jag vill understryka att hur bra material/produkter man än jobbar med så handlar allt om att nagelterapeuten måste vara utbildad i vad man faktiskt jobbar med. Även bra produkter kan bli ohälsosamma i fel händer.  Så för din egen skull, betala lite mer och välj en utbildad nagelteraput som inte filar sönder dina naglar och använder godkända prepparat.
 
//Anette Nagelteknolog & nagelterapeut sen 1986 så jag har lång erfarenhet !
 
Till top