Underbar dag i Jönköping

Lite om mig & mitt underbara liv / Jönköping / Permalink / 0
Varför hamnar man i Jönköping ? Jo varje år vi åker ner till Skåne , Småland eller västkusten, så säger jag jämt : åååå det ser så mysigt ut i Gränna & Jönköping jag bara älskar det, just därför hamnade vi här en helg, för att utforska det  jag alltid vill se mer av när vi åker förbi😍😍😍
Idag har vi traskat runt över drygt 2 mil, kan säga att det känns i kroppen ändå tycker jag att man är ganska vältränad. 
Det är en trevlig liten stad måste jag säga😍
(null)

Själva staden känns lut Gammeldax bevarad
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Jag som älskar stränder, det finns en fantastisk kilometer lång mysig strand längs vätten, så fin sandstrand💕💕💕
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Mysig restauranger finns i hela stan, vi valde en italiensk på kvällen 😍
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Stadsparken är en fin park högt upp på höjden med utsikt över typ hela Jönköping 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Och ett måste när man är i Jönköping , ett besök på Tändsticksmuseet så klart! 
Så intressant tänk hur vi hade det på en del arbetsplatser, barnarbete, giftiga forsfor som fick folk att dö i tidig ålder, åker ni till Jönköping så måste ni besöka museet 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Det va lite från våran dag  i Jönköping 😘😘😘
Till top