Våran hund Dixie..

Lite om mig & mitt underbara liv / 14 år, Guldtassens Trim & Hund Spa, bada hund, dixie, pälsvård, shih tzu / Permalink / 0
Här kommer en presentation av våran ena hund Dixie.
 
Jag Dixie är en äldre dam på 14 år.
Jag föddes i Göteborg trodde det var i storstan, men sen när jag fick flytta till Stockholm så förstog jag var den riktiga storstan är!
Min matte Anette, fick för sig att hon ville ha en riktigt platt hund och det var tydligen jag :)
 
Jag och min matte tävlade massor på utställning när jag va ung, det var skoj, och min långa päls jag hadde, det var tydligen mycket jobb med den eftersom jag fick mig ett bad var fjärde dag.
Men kul hade vi när vi visade upp oss. 
Jag har även fått några valpkullar, och det var en mysig tid att få ta hand om de små bäbisarna.
 
Jag har nog vart ganska så busig under min uppväxt sägs det, dom klagade nog mest på att jag släpade ut skor i trädgården och lämmnade dom där över natten, så när domm som ägde skorna skulle jobba på morgonen ,så va det ett jäkla liv om det hade regnat på natten, för då var tydligen skorna blöta, men jag fattar inte varför dom inte hämtade in dom på kvällen istället.
 
Nått jag ofta når höra nu för tiden är att jag är så gammal......
Dom tror jag hör dåligt nu när jag är äldre, men vissa saker hör man allt ändå.
 
Trivs som mitt liv som pensionär, tar en dag i taget, äter gott, tar en del skönhetssömn och bara har det bra :) 
 
Här kommer lite bilder på mig :) 
Kramar fån Dixie
 
 
 
 
 
 
Till top