Veckans matsedel i my home .....

Lite om mig & mitt underbara liv / Anette Aulik Hissing, mat, mat förslag, matsedel, meny, vad ska man äta, veckans mat / Permalink / 0
Mat mat mat, vad ska man äta.......
Men en sak är säker att min fruktkorg här hemma är alltid full av frukt, I LOVE IT!
 

Nästa veckas meny hemma hos oss får ser ut så här.

Måndag:  Krämig blomkålssoppa

Tisdag: Mustig veggo gryta med fullkorns ris

Onsdag: Härlig vitkålsgratäng med kycklingfilé

Torsdag: Makaronipudding

Fredag: Husets sallad av ost & skinka

Lördag: Pappardelle pasta med krämig tonfisksås

Söndag: DAGS ATT PLANERA NÄSTA VECKA OCH ÅKA OCH HANDLA

Jag försöker alltid göra en meny för kommande vecka och handla på söndagarna, annars så får jag inte ihop mitt liv i veckan med jobb , matlagning & alla träningar. Hinna till affären bara så där i veckan finns inte en chans, möjligtvis efter träningen om något saknas, men allt handlar om bra planering!  Dagarna är inte spikade dom kan jag kasta runt som jag känner för, men jag har i alla fall en grund att utgå från.

Om ni vill ha recept på någon av maträtterna så är det bara att hojta till så lägger jag gärna upp recepten här i bloggen , njemas problemas

Hur gör ni själva med matutinerna i veckan hemma hos er?

Dela gärna med er av maträtter så kan vi byta lite ide torka med varandra :) 

Ha en goo mat vecka ...

Kramiz

Till top