Julmys eller julstress?

Lite om mig & mitt underbara liv / Julefrid, jul, jul2018, julgran, julmys, julstress / Permalink / 0
Mycket inför julen, det ska handlas klappar, planeras mat & bakas,m,m,
Och dessutom jobbar man hur mycket som helst i hela december.
Alla vill bli julfina, när är det när man jobbar som hundfrisör & nagelterapeut, julfina hundar och massor av fina julnaglar.
Så roligt , men hur ska man hinna allt annat när man jobbar 6 dagar i veckan.
Allt går , men dygnet skulle behöva 50 timmar istället.
 
Men nu har vi kommit en bit på vägen med klapparna, så nu blir det en intesiv jobbar vecka,
och sen sen sen .............ska jag försöka hinna med allt annat.
 
Jag älskar julen så jag tänker inte låta julstressen ta över och förstöra det underbara.
Ser fram emot en mysig jul :)
 

Hörde på radion att:På julafton ökar antalet hjärtinfarkter med 37 procent jämfört med andra dagar. Orsaker som stress, mat och alkohol kan ligga bakom, rapporterar Ekot i Sveriges Radio.

Så stressa lugnt och välj med omsorg vilka ni vill fira julen med och känn inte massor av tvång, va rädda om er.
 
 
 
 
 
 
 
Till top