Kladdkaka deluxe

Recept bakverk , kaffebröd & Kakor / Anette Aulik Hissing, choklad, choklad kladdkaka, efterrätt, enkelt & gott, gott till kaffet, kladdkaka, vispgrädde / Permalink / 2
Söndagar jobbar dag för mig som vanligt, dock lite kortare, så man hinner känna av att helgen är här ändå, mysigt att få känna doften av nybakat & lite smaskens. Helgerna går så galet fort förbi, igår när jag va ledig så passade jag på att få ner all julbelysning utomhus & städade ur uterummet, så härligt när solen skiner, så man känner hur man längtar ut, sitta i solstolen , ta mysiga grillkvällar och känna den underbara värmen mot sin hud, jag bara väntar på bikini dagarna med sol & bad :) Men vi har en mysig vår framför oss först att mysa oss igenom, idag va vägarna helt fria från snö igen, så härligt!
Nu blir det fika mys, rekomenderar denna härliga kladdkaka:)
 
 
Kladdkaka deluxe
12–15 bitar
 

200 g smör, smält
5 dl strösocker
1 dl kakao
2 krm flingsalt (eller 1 krm vanligt salt)
1 msk vaniljsocker
4 ägg
3 dl vetemjöl

Garnering
florsocker

GÖR SÅ HÄR

1. Sätt ugnen på 180 grader. Smält smöret i en kastrull. Tillsätt strösocker, kakao, salt och vaniljsocker). Rör om ordentligt. Tillsätt ägg och vetemjöl och blanda ihop allt till en slät smet.

2. Häll smeten i en smord och bröad rund form med avtagbar kant, 23–24 cm i diameter (bröa med ströbröd).

3. Grädda kakan längst ner i ugnen i 20–30 min.

Låt den kallna i formen. Pudra florsocker över kakan före servering.

 
 
Kram // Anette
#1 - - Caroline:

Så gott. :)

#2 - - Anita:

Men mums! :D

Till top