Krämig Lasagne

Recept mat / lasagne / Permalink / 0
I går lagade jag min Lasagne , och nån önskade att jag skulle lägga in receptet i bloggen. Kul att så många uppskattar mina recept i alla fall.Får ofta höra lite glada tillrop att man har lagat nått av mina recept och det gör mig så glad att det uppskattas :) Här kommer det :) 
 
 
Du behöver:
2 msk solrosolja
4 klyfter vit lök
800 gram köttfärs
2 msk Sambal Olek
0,5 dl kalvfond
1 Burk krossade tomater
1 Burk dolmio pastasås med basilica
1 Burk dolmio Bechamel sås
4 dl vatten
Peppar
salt 
socker
Chilli flakes
10 dl Vispgrädde
Lasagneplattor
6 dl Riven  Ost (gärna smakrik)
 
Börja med att göra köttfärssåsen
Till de ingår detta:
2 msk solrosolja
4 klyfter vit lök
800 gram köttfärs
2 msk Sambal Olek
0,5 dl kalvfond
1 Burk krossade tomater
1 Burk dolmio pastasås med basilica
4 dl vatten
Peppar
salt 
socker
Chilli flakes
Börja med att skala vitlöken  och stek den tillsammans med köttfärsen.
Sen tillsätter du resten av ingredienserna och låt sen puttra en timme .
Smaka av med salt och peppar och alla andra kryddor
..........................................
Sen tar du en ungssäkerform
Börjar med ett lager köttfärsås, sen ett lager med lasagne plattor, sen ett lager med Bechamelsås, och om igen upprepar du detta några varv.
 
Strö över den rivna osten 
 
Häll i vispgrädden, in med det i ugnen i ca 30 minuter på 225 grader.
 
 
 
Till top