Semesterdagboken....14 Juli, sol prommis husesyn....

Semester dagboken 2016 / Anette Aulik Hissing, husesyn, semester tider, sjöängen, sjöängsbadet, söderbysjön, vendelsö / Permalink / 0
Semesterdagboken
Torsdagen den 14 Juli.....
 
Min minsta lilla plutt som växt om sin lilla mamma , lilla lilla jag inte stor på jorden men stor i .............
 
 
Solen hade vi med oss idag med, blev en liten tur ner till våran egen lilla strand nere i på Sjöängsbadet..
Det är inte så ofta vi väljer att sitta på stränder där det är massor av barnfamiljer och dagis grupper längre, nu när man inte själv har småbarn längre så är det ganska så skönt att slippa det, även om vi tycker om barn. Men denna dagen så blev det stranden här hemma, massor av små barn  2 - 3 dagis grupper och lite andra barnfamiljer och så vi.  Att sitta där i ett antal timmar och iakta alla gulliga barn, så kan jag ändå känna en viss obekvämlighet att barnen kissar och bajsar fritt på stranden där folk ska ligga, rent ut sagt så blir jag äcklad och se detta, vi pratar bjöjbarn och upp till 5 årsålder, när våra barn va små så gick man väl undan om dom behövde kissa eller bajsa, men här va det fritt fram att bara sära på benen där man stog och kissa rakt ut, lika så bajsandet ,men bajsen tog fröknarna / föräldrarna upp. Nja känns lagon orfächt i alla fall tycker jag. VART ÄT VÄRLDEN PÅV
Det va två små flickor som kom till oss och fick hjälpa mig att mata fåglarna , det tyckte dom va roligt, änderna va så tama så det tog bullarna ur händerna på de små flickorna :) hahahahah den ena lilla flickan blev sur och tog tillbaka sin bulle varje gång, men sen va det en and som naffsade henne lite i handen då tittade hon bara chockat på mig och sen på bullen , då fick hon en ny bulle av mig igen och då gick det bättre hahahhaha
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
När rastlösheten kom så blev det en prommis runt söderbysjön, bakom Björkhagen Kärrtorp& Skarpnäck, där jag badade som barn och växte upp. Kul att se dessa platser, men man ser dom med andra ögon efter 40 år , det vill jag lova :) Blev en skön runda på ca 6 kilometer inte speciellt långt men rastlösheten försvann i alla fall.....
 
 
 
 
 
 
På kvällen va vi bjudna på middag hemma hos min fina Vän Angela & hennes Sambo Lasse & alla barnen Chriss Nicole & Daniel, dom hade fått nykeln till sitt hus idag som dom köpt, så det skulle bli husesyn med lite grillning och invigning av altanen, jätte mysigt hade vi ,kul att träffa Angelas föräldrar som jag inte sett på väldigt länge, &  kul att se huset dom köpt, villket va ett rent renoveringsobijekt, med stor potensial, en härlig tomt. Jag blir matt av bara tanken på renovering, vi levde så i 17 år tills vi äntligen köpte huset vi har i dag som är tipp Topp, MEN Angelas & Lasses  resa börjar nu, och jag är så glad för deras skull, minns själv när vi flyttade in till vårt första hus, vilken underbar känsla.Och känslan då man renoverade och det blev fint i varje rum , det va så roligt att alltid ha något pågång.
Så vi önskar er massor av lycka till med ert nya hus <3 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Fortstättning följer.....
Till top