Semesterdagboken10 Juli, en vecka hur nu gått, redan.....

Semester dagboken 2016 / Anette Aulik Hissing, Guldtassens Trim & Hund Spa, Ikea, arlanda, fika, flygplan, fota, lunch, semester tider / Permalink / 0
Semesterdagboken Söndag den 10 Juli.....
 
 
Vaknar som vanligt tidig 06:15 , underbart då man inte behöver stressa utan kan vakna i lugn och ro, hela huset sover bara jag vaken , jag bara ÄLSKAR dessa tidiga mornar.... Jag sätter på kaffet kollar nyheterna på datorn , öppnar dörren och ser att solen lyser med sin frånvaro, men luften är ljummen och skööön. Dricker lite kaffe och tänker va bra att vädret inte va så soligt , för då börjar det dra lite i städnings viljan, dricker mitt kaffe och sen tar jag tag i att städa hela huset innan medlemmarna här hemma har vaknat :)
Så där ja då va det gjort doftar gott här hemma. 
 
När nu dagen ska börja så är frågan, vad ska vi hitta på en lite halvmulen dag, JO vi drar till Arlanda och fotar flygplan!  Galet kul, sagt och gjort, fick en fin kamera av Peter för länge sen, otacksamma jag har inte använt den ännu ,fotar jämt med mobilen bara, men nu tog han sin kamera och jag min fina NIKON snäppet under hans kamera , hans gamla med andra ord, men den är en proffskamera som jag inte sett värdet i, men istället för att han skulle sälja den så fick jag den, tycker dock det är galet att betala över 10 000 -20 000 för en kamera, men nu är det min och nu ska här fotas :) ASSÅ känslan när planen flyger rakt över en och och dånet som blir då dom startar och landar, en läskigt sköön känsla, jag står gärna utanför och ser på, men flyga tycker jag är läskigt. Vi är inte ensamma på den berömda utsiktsplatsen på arlanda peter hade tagit reda på den , då han vet att jag älskar att kolla flygplan hahahhahahahahah  vi hade en jätte mysig dag bland alla flygplan..... Dessutom va vi på ett flygplan som dom gjort om till hotell,som heter , Jumbo Stay  man bor till och med i propellerna , jätte häftigt! Det va otroligt mycket plan i rörelse hela tiden de timmarna vi va där. Vi avslutade Arlanda med en super god lunch inne på Arlanda, men jag fick nån slags olust känsla över mig, då man tänker på att de va inte länge sen de självmordsdåd på Turkiets flygplats, världen har blivit så galet sjuk, men ska behöva vara rädd överallt. Men jag övervann rädslan och stannade kvar på flygplatsen!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Till lunchen blev disketionen vart vi skulle ta vägen sen, vi bestämmde oss för att åka förbi IKEA i Barkaby och kolla om vi hittade lite nytt till Trimmet  på vägen hemmåt. Hade tänkt att fäscha upp lite nu när jag har haft det i ett år :) Älskar att få inreda och förnya, tycker det är så kul, så en gång per år får det bli så i alla fall, när man ska vara där så många timmar i veckorna är det viktigt att man trivs :) Hittade massor kul, så det ska fixas på regniga dagar på semestern...... Tog en fika på Ikea med .. Oj vad mycket roligt det finns att köpa där ...
 
 
 
Fortsättning följer.......
 
 
 
 
Till top