Första jobbar veckan snart avklarad.........bara helgen kvar att jobba ... veckan har bestått av hårinpackning, promenader, mys, romatik & jobb & kärlek

Lite om mig & mitt underbara liv / Anette Aulik Hissing, Djurgården, Guldtassens Trim & Hund Spa, choklad fondue, jobba, semester tider, stockholm, älskar livet / Permalink / 0
 
Nu har jag snart jobbat en vecka, det har varit så underbart kul att träffa alla som kommit hit till och jag känner att jag trivs som fisken i vattnet på mitt lilla trim Guldtassens Trim & Hund Spa .
 
 
 
Nu jobbar jag denna helgen och sen tar jag två veckors semester igen. Allt har sin tjusning, bara att få strosa runt utan att behöva passa tider har sin tjusning det med. Men så fort jag har ledig tid över även när jag jobbar så passar jag på att ta ut det bästa av dagen, Peter har ju haft semester nu när jag jobbat och det kan vi väl kalla semester när han får va ifred från mig hahahahah Men under min jobbar vecka så har jag fått lite ledig tid i alla fall och då har vi passat på att bara njuta och mysa av den tid vi får  <3
Erbjudandet som jag hade denna vecka köp 3 valria produkter och få en dyna på köpet vart poppis :)
Gäller även denna helgen, sen får vi se vad jag ska hitta påå för erbjudande i Augusti :)
 
 
Här kommer lite godbitar från veckan som gått då jag haft lite fri ledig tid , mitt motto är njut och lev livet varje dag, och gör varje dag till den bästa  <3 <3  
En av eftermidagarna åkte vi in till mitt älskade Djurgården köpte med oss vin & sallad, ungdommarna skulle äta tacos hemma och då sa jag att vi kunde smita iväg på vårt håll :) och sagt och gjort. en mysig romantisk middag på en brygga fick det bli och sen promenerade vi kanske  bara en halv mil, för mitt ena knä har fått nån inflammation i en muskel efter att vi gick över 2 mil förra veckan..
 
 
 
 
 
 
Vi åkte in till söder vid båtslussen vid skanstull på söder och lapade sol några timmar....
 
 
 
 
Jag köpte ett par nya skor denna veckan, ett par ecco skor mjuka och sköna, trodde väl aldrig i hela mitt liv att jag skulle köpa ecco skor, men nu är det gjort och dom är mina. Kan rekomendera dom så fantastiskt sköna. Som min kompis Gunnel säger om mig ( hon känner mig så väl) att: om jag nån här på jorden skulle springa maraton i klackar så är det jag hahahahha  Kanske jag har hittat mina maraton skor nu :)  Vet att frågan kommer att komma : vad kostade skona ? Dom kostade 850:- dom finns i svarta och silver :http://www.putfeetfirst.com/se/ecco/Dam/Sandaler/Ecco-Freja/p/298635
 
 
 
 
 
 
 
Och igår hade jag så många avbokningar, så jag fick nästan en helt ledig dag från kl :13:00 i alla fall.
Så då tog vi oss in till stan och skulle promenera runt , jag med mitt onda knä fixade att gå en mil igen TJOOHOO, men jag fick gå i mina träningsskor, jag som aldrig visar mig i gympadojejer inne i stan eller nån annanstans än på gymmet, men nöden har ingen lag, kanske ska köpa ett par mer diskreta gymmpisar som inte lyser rosa över hela stan , så jag kan ha dom om vi ska gå flera mil, kanske är nått att fundera på, det var när jag gick 2 mil i mina tofflor som knät gav upp.
Vi gick från gamla stan runt slottet, vidare ut på skeppsholmen , tillbaka ner och hela strandvägen ut till Djurgårdsbron, där satt vi på ett underbart fik och njöt av en underbar dag, traskade vidare mot gröna lund och sen tog vi båten över mot slussen , traskade vidare mot gamla stan....... Vi hittade ett gammalt båt museum som vi kikade på , och konstaterade att det va ju inte så kul, men det visste vi ju inte förens efteråt! Värmen var enorm, man fick svalka sig i vattnet så snart man fick chansen <3 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
När vi kom hem så lagade vi lite god mat, och våran lilla Alexandra hade köpt en choklad fondue och det åt vi till efterrätt så galet gott, kan varmt rekomendera er att köpa er en liten choklad fondue från In & Finn Alexandra jobbar på In & finn , så det blir nya roliga saker här hemma varje vecka, För några veckor sen köpte hon med en jättefin sevice hem, Hon köper alltid saker som doftar gott till mig , då hon vet att jag är galen i det, överaskar mig med allt möjligt härligt igår fick jag våt servetter & och underbar salva :) 
Igår dippade vi jordgubbar , bananer, nötter & digestivekex i marabou choklad mjölk choklad & vid choklad, så härligt gott , vi doppade även i kokos...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Må så gott nu ska jag snart ner & jobba denna helgen slutar 19:00 både lördag & söndag så jag vet vad jag har att göra i alla fall :)
Puss & Kram på er ha en underbar helg.
 
 
 
Till top