Underbart är kort!

/ Permalink / 0
Denna helgen kilade förbi med racerfart! Hela min Lördag gick bort till jobb & klippkurs, vi hade en fantastisk trevlig dag. Lördag va det dax att jobba igen, slutade dock kl:13 så då hade vi lite tid för att hitta på nått mysigt :) Vi belöt oss för att ta en liten tripp till Tyresta naturresarvat ja och mion kära, där finns även ett naturmuseum & lite djur & ett mysigt cafe i gammal stil eller rättare sagt mer lantlig stil. Gott kaffe men inte så frächt kaffebröd, fick nån gammal beskvi som man kunde slå ihjäl nån med så hård va den, man borde lämmna tillbaka den, men jag är inte den som orkar klagar, fast man borde då det ej är ätbart. Där i området fanns det flera rundar man kunde gå olika långa, vi valde en runda på bara 6 km för sen skulle vi hinna handla mat innan kvällens träningspass :) Många människor kom med korgarna fulla av svamp, så troligtvis är det bra svampskogar där, jag är ingen som plockar svamp, nöjer mig med svampen jag kan plocka på ica maxi ;) Vi kommer garanterat återkomma till detta mysiga ställe, då vi har lite mera tid, och inte behöver stressa.
Här kommer lite bilder från Tyresta, kan verkligen rekomendera er att åka dit och promenera , super mysigt! Man kan även grilla korv där och äta lunch också :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Till dig som vill läsa lite mer om Tyresta så hittar ni det här: http://www.tyresta.se
Får se vad vi hittar på för mysigt nästa helg :)
Kram på er
Till top