Min goda Korvstroganoff

Recept mat / Anette Aulik Hissing, korv, korvstroganoff, ris / Permalink / 0
Idag tänkte jag laga lite god korvstroganoff, min godaste stroganoff.
Den är alltid så god.
 
Om du vill prova och laga min korvstroganoff så får ni receptet här :)
 
 
Du behöver:
1 Stor Gul lök
2 Stora vitlöks klyftor
3 tsk Sambal olek
2 msk tomatpure
2 msk ketchup
1 Burk krossade tomater
2 Falukorsringar ( ca 1600 gram )
1 dl kalvfond
3 msk Grönsaksfond
6 dl creme frech
Salt
Peppar
Paprikapulver
Chilliflakes 3 dl vatten
1 tsk soya
2 msk smör
 
Gör så här:
 
  • Skär korven i centimetertjocka stavar. Skala och hacka löken. Fräs korv och lök i smör i en stor stekpanna.

  • Rör ner tomatpuré, ketchup, krossade tomater, vatten , paprikapulver, salt peppar , chilli flakes ,sambal olek , fonderna , soyan,och sjud i ytterligare några minuter. smaka av med kryddorna. Låt puttra i 15 minuter.
  • Häll sedan i creme frechen ock koka riset. 

     

     

    Klart för att serveras och avnjutas :)

    Nu ska jag få i mig lite mat, sen ska jag kila ner till trimmet, sista kunden kommer klockan 18:00 idag, så det blir en sen jobbarkväll i mörkret :)

    Ha en fin kväll <3

     

Till top