Epilepsi är som en mardröm utan slut....

Lite om mig & mitt underbara liv / Anette Aulik Hissing, anfall, chihuahua, epilepsi, nikita / Permalink / 1
Nu har vi haft det ganska lugnt här med epelisi, senaste anfallet va i juli.
Men i morse vaknar jag straxt före sex av att något inte står rätt till, Nikita står upp i sängen och jag fattar direkt att hon är konstig, trots att det är mörkt i sovrummet , så utsöndrar hon så energi att man vet , jaha nu kommer ett JÄVLA anfall igen......
 
Mycket riktigt så ramlar hon omkull i mina armar och krampar. Peter få se till att alla andra hundar kommer ut från sovrummet, så ingen får för sig att hoppa på henne. När en hund får dessa anfall så är dom så känsliga mot ljud och ljus. Så det gäller att hålla ett lugn mitt i all panik.
Idag va anfallet inte så långt, men däremot tycker jag att återhämtningen va lång par timmar drygt innan hon va  som vanligt och kunde fungera, med att gå ut och morgon kissa , hon som alltid har så brottom ut. Och när hon har riktigt kraftiga anfall så kissar hon på sig men det gjorde hon inte idag. Jag tycker medicineringen har funkat bra, men nog är man låst med att medicinera morgon & kväll dag efter fdag år efter år. Men det känns ändå skönt att det funkat så bra. Men när anfallen kommer så känns det som hela världen rasar igen, oron innom en kommer tillbaka , ska det börja bli anfall ofta igen så vardagen inte fungerar, hur länge kommer hon överleva denna JÄVLA sjukdom. Tankarna kommer tillbaka på att hon höll på dö för ett år sen i drygt 30 anfall som aldrig tycktes ta slut, då låg hon inne på intensiven i 2 dygn.
Men hon överlevde i alla fall.
 
Mitt lilla hjärta <3
Men man får njuta av varje dag man får <3
 
Det som i denna stund stör mig, det är när man kan se uppfödare sitta och avla på hundar som har konstaterad epilepsi, spelar ingen roll i vilken ras vi pratar om, jag vet att det före kommer på flera raser, att man änns medvetet vill utsätta någon för detta helvete som det faktiskt är, och hur jobbigt det är för de små utsatta djuren.
 
Nu får vi samla krafterna för nya tag, det tar alltid sin tid att komma tillbaka till den trygga vardagen igen.
Snart dax för att boka tid för nya prover igen.
 
Så här hemma har vi inte haft en god morgon......
Ha en fin dag kram...
#1 - - Kerstin :

Vad jobbigt tänker på er kram

Svar: Tack <3
Anette

Till top