Helgen över...ny vecka väntar....

Lite om mig & mitt underbara liv / Permalink / 1
Underbart skönt med helg.
Lite många tråkiga nyheter, det är inte rättvist att någon ska behöva begrava sin 20 åriga son för att cancern tog hans liv, tänker på alla anhöriga så fruktansvärt tungt. Ingen ska behöva begrava sina egena barn. Ni finns i mina tankar som snurrar runt VARFÖR <3
 
 
 Sen har jag fått höra om par hundar mår dåligt aldrig kul, till och med där så tungt att ev avlivning kommit på tal, tänker på ägarna och hoppas man kunde hjälpa dem på något sett, men en del sjukdommar kan man inte rå över. Våra fyrbenta vänner är ju som våra barn, man älskar dom så otroligt mycket.
 
 
Sen grubblar jag även ortoligt mycket över denna pilot som krachade planet och tog 149 personers liv och sitt eget, hur i hela friden kan man vara så kallblodigt grym, det finns inte i min värld. Vad har den piloten för rätt att avsluta människors liv, små barn som växer upp, människor mitt i livet, som aldrig får säga för sina anhöriga att de älskarvarandra. Tänker på alla dessa stackars människor som är drabbade.
 
Så det gäller att ta till vara alla stunder man får med folk man tycker om och älskar, va inte rädda att krama om varandra och visa känslor, jag har själv väldigt lätt för att krama om människor, för jag vill att alla ska trivas i mitt sällskap. Och känna sig trygga och omtyckta.
VÅGA ÄLSKA ER SJÄLVA & VÅGA ÄLSKA ANDRA <3
Förutom alla dessa tankar som snurrar runt i skallen på mig så, har jag fått massor massor gjort här hemma, har ilat runt som en lite duracell kanin här hemma :)
Har fått massor gjort på alla sett och vis, känner mig mycket nöjd.
 
Regnigt väder hela helgen.
Men man måste ju ut med de små juvelerna trots regnet, så några prommisar blev det ändå.
 
Sen va det dax att luna ner sig lite och laga lite mat.
Idag fick det bli hemma gjord pizza och i dag fick jag för mig att prova att göra Calzone :)
Här blev resultatet, riktigt gott faktiskt, det blr en helt annan smak på hela pizzan då man gör den inbakad.
 
Snart så ska vi avsluta helgen med lite jordgubbspaj & vaniljsås.
Och så farmen finalen förstås, hoppas nog på att Alexander ska vinna, bara inte Jocke vinner.
 
 
Glöm inte nu att ta hand om varandra, och spar inte på er kärlek till er själva och till andra.
Kram på er...
#1 - - Angela Laurin :

Du är verkligen världens bästa vän! Det vet du att jag tycker!!! Tusen kramar till dig♡♡♡ Angela

Till top