Familjen annorlunda

/ Permalink / 0


Familjen annorlunda är ett roligt tv program tycker jag.
Tänk att del människor väljer att skaffa så många barn & så tätt.
Det blir nog en livsstil när man har kommit över ett antal barn.

Nått jag funderat på är hur i hela friden föräldrarna hinner att ligga med varandra, & skaffa/göra nya barn.
 När hittar dom den stunden, och vart får de orken ifrån.
 De är ju som kaniner :)

Här har vi familjen Norrström
Det tycker jag verkar vara en ganska bra familj, föräldrarna är lugna och barnen är inte allt för hysteriska helatiden.
De säger att de vill att deras barn ska få allt som en familj med färre barn kan få.
Att deras barn ska inte känna av att de är många.
Bra inställning men jag tror nog det är skillnad ändå att ha 1-3 barn än drygt 10 barn.
Dom har ju köpt ett fantasktiskt stort fint hus nu, där det till och med spelar innebandy & Pingis i vardagsrummet.
Som sagt det blir en livsstil att ha det praktiskt för att det ska fungera överhuvudtaget.
Men jag gillar denna familjen....
 


Här har vi familjen Wallquist
Den här familjen verkar trygg och har lite äldre föräldrar, tycker dock att den älsta dottern tagit på sig alldeles för stor mamma roll. Hon är säkert inte tvingad till de, men hon snackar om att hon vill det för det blir för mycket för mamman, så hon behöver hjälp från de äldre barnen. De är inte barnens skylldig het att ta på sig ansvaret för de yngre barnen, är det så det måste bli så har man skaffat för många barn tycker jag.
Jag tycker dock om denna familj de är ganska lugna och verkar ha kul tillsammans.
Fast för mig skulle det kännas fel att vara mormor/farmor och ha yngre barn själv än sina barnbarn.


Här har vi familjen Wahlström
Denna familjen är superrörig och jag har svårt att hitta en trygghet i den.
Föräldtarna har noll koll på barnen & verkar inte ha något emot att skaffa flera barn.
Tycker inte att föräldrarna visar någon trygghet & riktig ork med alla barnen de har.
Dessutom har mamman en son sen tidigare som bor långt från dom. Han kommer och hälsar på några ggr per år, undra om han känner att han får den tid och uppmärksamhet han kan behöva.
Hoppas attd e inte skaffar flera barn utan koncentrerar sig på dem de har istället.


Hursom så tycker jag det är trevligt att familjerna bjuder på sig själva & låter oss följa dem.
Lycka till med alla era barn.

Kram på er...

Till top